Wraz z końcem sezonu 2019 zakończy się też współpraca Roberta Kubicy i PKN Orlen z Williamsem.
Polski kierowca dokończy trwający sezon w ekipe z Grove, ale sam zdecydował, że po nim obie strony rozstaną się. Wraz z krakowianinem z zespołu odejdzie także jego sponsor.Kubica i Orlen nadal będą jednak współpracować ze sobą i potwierdzili, że pozostaną w Formule 1. Obecnie trwają poszukiwania jak najlepszego rozwiązania na 2020 rok.
Takie doniesienia pojawiły się dziś rano. Gdy o 14:30 czasu polskiego rozpoczęła się konferencja prasowa, nadeszły potwierdzenia z Williamsa i Orlenu.
"Chciałbym podziękować ekipie za dwa ostatnie lata i pomoc w umożliwieniu mi powrotu do F1. Miło spędziłem czas z Williamsem, jako kierowca rezerwowy i rozwojowy oraz jako wyścigowy w tym roku. Czuję jednak, że teraz czas iść dalej i rozpocząć następny rozdział w mojej karierze" stwierdził Robert Kubica.
"Chciałabym podziękować Robertowi za jego ciężką pracę. Szanuję jego decyzję o odejściu po sezonie 2019. Robert był bardzo ważnym członkiem zespołu jako kierowca rezerwowy i rozwojowy i następnie jako jeden z naszych kierowców wyścigowych w 2019 roku. Dziękujemy mu za wysiłek w trudnych dla nas sezonach i życzymy mu wszystkiego dobrego w przyszłości" mówiła Claire Williams.
"Dzięki dotychczasowej obecności PKN ORLEN w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem ORLEN Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną" powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
"Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1" czytamy w oświadczeniu Orlenu.
Od dawna faworytem do obsadzenia wolnego miejsca w Williamsie jest Nicholas Latifi, który dysponuje potężnym budżetem, ale najpierw musi jednak zdobyć superlicencję, której jest bardzo bliski. Kanadyjczyk ma już bardzo małe szanse na mistrzostwo w Formule 2, tracąc 59 punktów do Nycka de Vriesa, który w 2020 roku będzie w Formule E z Mercedesem.
Obecnie w stawce na sezon 2020 zostało bardzo mało innych, wolnych miejsc, co może oznaczać, że Kubicę czeka powrót do roli kierowcy rezerwowego. W różnych miejscach przewinęły się już nazwy kilku zespołów. Pod koniec sezonu 2018 taką ofertę złożyło Ferrari, ale Polak wybrał jazdę w Williamsie.
19.09.2019 14:54
0
No cóż fajnie ze chociaż Robert wrócił i spróbował.
19.09.2019 14:55
0
dobra decyzja,ciekawe co dalej?
19.09.2019 14:59
0
Brawo Robert! Fajnie, że to ON zdecydował, a nie Williams i Claire. Dalsza współpraca Orlenu z Kubicą może wreszcie zamknie usta Januszom, którzy twierdzą, że ich "ciężkie miliony" poszły w błoto...
19.09.2019 14:59
0
Czy to już definitywny koniec sagi z Kubicą w roli głównej. Mam nadzieję, że tak i dziennikarze zajmą się tym co ciekawe i istotne w F1.
19.09.2019 14:59
0
Decyzja jak najbardziej dobra tylko śmieszy mnie nieco treść nagłówka: zostają w F1. Skąd wiadomo, że Kubica zostaje nawet jako rezerwowy, skoro nie mają umowy? Praca w symulatorze Ferrari?
19.09.2019 15:00
0
Williams pokazał swoje kolory na Verva Street i stosunek do fanów. Robili wszystko by spieprzyć powrót KUB. Dobra decyzja Orlenu by dać sobie spokój z tymi ludźmi.
19.09.2019 15:03
0
@5 "W przyszłym sezonie kontynuujemy współpracę z Robertem #Kubica i zostajemy w Formule 1!" Tak Orlen napisał na twitterze, chyba coś już jest ustalone... musimy poczekać.
19.09.2019 15:03
0
Spokojnie. W F1 nie ma umów których nie można zmienić. Szkoda jednak że nie ma dwóch dodatkowych zespołów w stawce. Ale za to podziękujmy Berniemu.
19.09.2019 15:03
0
Juz od dawna było wiadome, że Roberta w kolejnym sezonie zastąpi Nicolas Latifi. Bardzo dobry ruch Kubicy i Orlenu. Wycofali się z tego jako pierwsi. Nie zmienia to faktu, że Robertowi należy się ogromny szacunek za powrót do F1 po wypadku, który teoretycznie powinien go wykluczyć ze sportu. To jest jego najwiekszy sukces. Teraz czas na myślenie o przyszłości.
19.09.2019 15:03
0
@6 Spieprzyli powrót Kubicy dając mu jeździć? Czemu w takim razie inne zespoły się nim nie zainteresowały, tylko ten zły Williams, który robił wszystko by ten powrót "spieprzyć"?
19.09.2019 15:17
0
No to pomału wszystko zaczyna się układać. Ostatnie spotkania przedstawiciela Raicing Point w siedzibie Orlenu mogą coś wróżyć.
19.09.2019 15:19
0
@7. Jeśli chodzi o wolne miejsce kierowcy to pozostało jedynie teoretycznie jedno; w Alfie jeśli podziękują Giovinazziemu. Ale na to miejsce jest wielu chętnych- np Hulkenberg czy też Szwedzi przymierzają Ericcsona. Rezerwowy nic nie znaczy, pozostanie w F1 aby z garażu oglądać jak inni jeżdżą? To raczej nie Robert. Jedyna opcja to symulator Ferrari. Nic innego jeśli chodzi o F1.
19.09.2019 15:20
0
@11. Tak. Wywalą Pereza aby wziąć Kubicę. Zejdź na ziemie.
19.09.2019 15:23
0
@12 Kierowca rezerwowy w np. Racing Point z możliwością wejścia w 2020 lub 2021 (nie koniecznie RP) + ściganie się GDZIEŚ, jak to Robert zaznaczył, to chyba dobra opcja.
19.09.2019 15:44
0
Z Alfą i Ferrari może być ten problem, że żaden z juniorów (oprócz GIO) nie ma superlicencji. Ale prędzej sięgną po HUL niz RK. Nikt przytomny nie zatrudni Ericssona, równie dobrze można i Sirotkina...
19.09.2019 15:53
0
F1-przestaje być powoli sportem-stając się giełdą....towarzyskich układów i pieniędzy-widzowie to widzą,tylko że nikt z widzami się nie liczy.(pewnie do czasu)
19.09.2019 16:14
0
Czekam na jakiekolwiek informacje... A może by tak z Sauberem rozpocząć i z Sauberem zakończyć :)?
19.09.2019 16:18
0
Niedawno jakiś wysoki rangą manager z Racing Point był na rozmowie w PKN Orlen. Łącząc to z dzisiejszym komunikatem o pozostaniu Roberta i Orlenu w F1 wychodzi jedna opcja: rezerwowy u Lawrenca Strolla. No chyba, że dogadali się z Ferrari i Robert zastąpi w 2020 w nim Vettela ;-)
19.09.2019 16:31
0
@17 Niestety, z zespołu Saubera pozostał tylko człon w nazwie. Alfą jest dla Ferrari tym, czym Toro Rosso dla Red Bulla. Co do Orlenu, jeśli wierzyć wypowiedziom ich przedstawicieli, podejmują bardzo dobra decyzję zostając w F1. Natomiast gdzie nie pójdzie Robert, w F1 czy poza nią, zawsze będę mu kibicował i życzył wszystkiego najlepszego.
19.09.2019 16:41
0
Otwieram hurtownię opon, potrzebuję sponsora i kierowcę do testowania.
19.09.2019 16:46
0
Nareszcie
19.09.2019 16:49
0
KUB podjął słuszną (wyprzedzającą ) decyzję. Na przełom w WILL się nie zanosi. Być ciągle pierwszym od końca (i nie ze swojej winy) przyjemnym nie jest. Dodatkowo cały czas stres dotyczący przyszłości , w związku z "kto da więcej". Williams według mnie, dobrze nie rokuje (czasy świetności minęły i już nie wrócą). Pieniądze za wiele nie pomogą, a i nawet sam HAM by mu nie pomógł. Russelowi jest tak dobrze, .... że dobrze mu tak ... :)))
19.09.2019 16:55
0
@19 Sauber nie ma już nawet członu w nazwie. W tym sezonie oficjalna nazwa zespołu to Alfa Romeo Racing.
19.09.2019 17:16
0
Robert WHY? Oczywiście, "why" w odniesieniu do "dlaczego tak późno"
19.09.2019 17:23
0
Alfa Romeo ma luźna współprace z Ferrari. Alfa należy do Fiata a Ferrari jest niezależną firmą. To, że kupuje od Ferrari silniki ma jakieś znaczenie. GIO ma 26 lat i na jego plus działa tylko to że jest makaroniarzem. Scuderia Geriatria Alfa Romeo to by było coś. I biorąc pod uwagę dużą zmianę przepisów która ma nastąpić dwóch doświadczonych kierowców nie było by złym rozwiązaniem. Wszak już teraz pewnie trwają przymiarki nad samochodami po rewolucji regulaminowej. Jedyne co będą robić to żyłowac obecny projekt do maximum. I z perspektywy Ferrari/Alfy kto wie czy to nie jest obiecujący projekt. Należy pamiętać, że Alfa jako taka nie jest potentatem na rynku motoryzacyjnym. I bez sukcesu w F1 marka może zniknąć tak jak Lancia. Zakładając, że 90% marnej postawy RK w tym sezonie to auto w Alfie kręcił by pkt. na poziomie RAI co by wywindowało ekipę w klasyfikacji konstruktorów. Na dodatek KUB ma za sobą Orlen co dla stajni z Hinwill jest również interesujące. GIO wrócił by na pozycję rezerwowego I rozwojowego pracującego nad rozwojem zupełnie nowej konstrukcji. A po następnym sezonie został by partnerem LEC w Ferrarii. Natomiast kogoś z pary RAI/KUB w sezonie 2021 zastąpił by Mick Schumacher który chce w sezonie 2020 pojeździć jeszcze w F2 I to jest chyba jedyny sensowny układ aby KUB został w F1 w charakterze driver, GIO mógł spełnić marzenie Scuderii Ferrari o przyzwoitym włoskim kierowcy w czerwonych barwach.
19.09.2019 17:39
0
No wreszcie, nie chcę być złośliwy ale powrót RK do f1 to była pomyłka, już nie będę się rozpisywał dlaczego bo to już było wiele razy mówione, a co do przyszłości że może w Alfie za rok czy dwa to będzie jeździł to jest jak sen wariata, przecież ten człowiek będzie już za stary, nie ten refleks, nie te same ruchy za kierownicą, nikt przytomny nie zatrudni Robercika jako kierowcy tak że krzyżyk na drogę i pa pa
19.09.2019 17:46
0
Czy nikt z Was nie zauważył że Orlen zostaje w f1!. A jak jest Orlen to jest Robert
19.09.2019 17:55
0
Ogólnie to rola 3 kierowcy w RP + jakieś treningi np. na Hungaroringu to byłoby spoko przy jednoczesnych startach w DTM. Lepiej być w F1 bliżej niż dalej a cóż może się uda. Nikt nie zwraca uwagi na Kimiego. Po 2020 kończy mu się kontrakt. Taaa Alfa tak włoska, że dalej jeżdżą pod flagą Szwajcarii. Okej. Ferrari im rozkazuje ale trzeci powrót byłby możliwy w 2021. O drugie miejsce walczyłby GIO wynikami swoimi z zapewne młodym Schumacherem albo innym wychowankiem akademii Ferrari. Co by się nie działo DZIĘKUJEMY ROBERT ZA TEN SEZON. Walcz dalej.
19.09.2019 17:58
0
Zastanawia mnie przedłużenie umowy z groszkiem... Być może rezerwą będzie RK plus jakieś testy i treningii za kasę Oorlenu, a adyby Francuz znowu odwalał numery, to sprawa prosta.
19.09.2019 18:20
0
Rezerwowy w Racing Point to chyba najbardziej prawdopodobna opcja. Ewentualnie symulator Ferrari, za wiele perspektyw nie ma. Alfę bym odrzucił, myślę, że Hulk jest tam już wstępnie dogadany, stąd decyzja Haasa o pozostawieniu Grosjeana. Wolne jest jeszcze oczywiście miejsce w rodzinie Red Bulla, ale Albon najprawdopodobniej swoją jazdą zapewni sobie miejsce u boku Maxa (a nawet jeśli nie, to zrobi to Kwiat), a do Toro Rosso nie pasuje ani Hulkenberg, ani tym bardziej Kubica, więc obecny skład zostanie, albo znów skądś wyczarują nową twarz.
19.09.2019 18:26
0
@6 Dlaczego tak twierdzisz? To Kub zmarnował sobie karierę tym powrotem do F1. Teraz KUB jest postrzegany jak MSC po powrocie. Williams nie pokazał kolorów na vervie bo RUS się wycofał bo nie chciał poczuć hejtu ze strony kibiców polskich. @22 A dlaczego napisałeś: "bycie ostatnim nie ze swojej winy"? Przecież to Kub wina ,że jest ostatni. Rus jakoś czasem nie jest przedostatni więc to nie wina bolidu ,że Kub jest ostatni. I nie mów mi ,że Kub ma inny bolid bo w Niemczech Kub miał poprawki a i tak był za Rus w kwalifikacjach? Czemu? Bo nie umie jeździć. Kiedy wy to zrozumiecie......!???!!??
19.09.2019 18:45
0
No to przecież było do przewidzenia, jeszcze po jego angażu w zeszłym roku, że przygoda Williamsem jako kierowcy wyścigowego będzie jednorazowa, czyli 1 sezon. Williams nic nie traci, bo odchodzi kierowca, który niewiele pokazał a przegrał sromotnie z debiutantem. Wyniki mówią same za siebie. Jeden punkcik wpadł całkowicie przypadkiem. Żaden inny zespół, nie chciał go przyjąć i nic się nie zmieniło i nie zmieni. #sekta88 pisała o Haasie i jak widać również nie był brany pod uwagę, Alfa ma też inne priorytety. Giovinazzi najprawdopodobniej zostanie, bo jest Włochem a z drugiej strony Kubica nie byłby lepszym kandydatem. Oczywiście #sekta88 twierdzi inaczej, bo oni cały czas żyją w świecie z przed 10 lat... Dla Kubicy pozostaje jedynie funkcja kierowcy rozwojowego i tylko do tego obecnie się nadaje. Nie będę ukrywał, że mam cichą satysfakcję, bo sprawdziło się to co pisałem wielokrotnie, a #sekta88 wierzyła inaczej i to ja jestem górą. :)
19.09.2019 18:48
0
@32 Cichą satysfakcje, że wreszcie trafiłeś ? xd No kiedyś musiałeś :D Ale spokojnie, pewnie jeszcze będziesz miał okazje się wykazać bo coś czuje, że to jeszcze nie koniec ;)
19.09.2019 18:49
0
@29 Kolejny, który nie zrozumiał co mówił Steiner. Haas nie był, nie jest i nie będzie zainteresowany Kubicą. Steiner to wyraźnie powiedział.
19.09.2019 19:11
0
Nooo... Zajebiscie według mnie. Drugi po Ricardo, który nie czekał aż mu dadzą kontrakt. To zawsze boli, gdy pracownik się zwalnia A nie pracodawca jego. Brawo Claire. Za maksymalnie 2 lata Mercedes weźmie Rus. Latifitirititi... oprócz kasy nic nie wniesie. Claire...pytanie... kto następny zapłaci? Bo nikt z kierowców do was nie przyjdzie
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się